Followers

Saturday, January 7, 2012

aKu MeRindu paDa pErKhaBaRan SeOraNg SaHabAt(-_-,)


Salam rindu buat sahabat
bertapa hati ini merindu
puas ku pujuk agar bersabar
namun gundanya semakin mewalangkan
mengapa garis keretakan semakin berselerat
puas ku tampal
sekadar lelah yang kudapat
mengapa harus begini

ku lemparakan pandangan
jauh ke langit biru
adakah diriku terlalu ego
mungkin saja

ku palingkan wajah pada aliran sungai yang menenangkan
adalah aku terlalu cepat aku mengalah
mungkin ada benarnya

ku atur langah di bumi bertuah ini
dengan langkah mungkin bergaya
tapi aturanya sering kali pincang
adakah itu puncanya

ku selidiki semula
sepanjang kau bersahabat dengan mu
adakah ia salahku
membawa hati yang terhiris
terlalu mudah melatah degan bisikan hati sendiri
atau kau gagal untuk memahami
perkhabaran diriku

Tabah tak semestinya kuat
tersenyum tak semestinya bahagia
sesungguhnya kau ku rindu
mendengar ceritamu mu
bukan untuk berbangga diriku hebat
tapi cukup merasa yang aku ini dihargai
saat berada di sisimu
bahagia seiringan
bukan sekadar bayang-bayang mengejar jasad
yang tangan tak mungkin sampai untuk mengapai

_aku rindu sayang kamu...adakah masih mampu retak2 ini di tampal semula..sebelum retak menanti belah...mencari haluan...kerana kita bukan sekadar sahabat tetapi  kita bersaudara_

No comments:

Post a Comment